Selasa, 22 Jun 2010

Seraya Waterfall v4 -Fun Ride with New Gangs




aksi yang melucukan yang sempat aku rakam..selamat gelak or senyum2


Date : May 2009
Location: Seraya Waterfall

Apabila
dihubungi oleh mr huat jitra bertanya pasal seraya waterfall, aku terus bersetuju nak bawak group ni tanpa banyak soal, inilah peluang nak tambah kawan dan mempromosikan tempat ni, kira aku ni macam duta x berbayar seraya waterfall hehe .Termasuk ni dah 4 kali aku ride ke seraya waterfall….klu ada masa nanti aku tulis yang v2 dan v2. Cuma kali ni agak special pasal aku bawak geng baru, cycling group dari jitra dan alor setar…


riders line up

Hanya aku saja yang tau tempat ni di kalangan yang pi trip kali ni..sebab yang lain x dapat join sebab ada komitmen lain, sorang pun sorang la..x sampai ati plak nak tolak permintaan daripada group ni..kami bertolak ke padang sanai secara konvoi selepas semua berkumpul di kedai kopi pak ya. 1st impression aku agak terkejut, sebab ramai..13 orang kali ni, 4 daripadanya ialah wanita..tough women..its very big numbers …kebanyakannya masih baru dalam mtb ni, dan 3 orang yang baru beli bike the day before and today terus off-road! hohoho

masing2 dok prepare

bikes line up

jerry (mr huat son) n mr huat

mr nice guy :), kat belakang tu mr eng

Sampai di padang sanai, pakat2 punggah bike masing2 dan mcm biasa pic session… aku lead the ride then mr huat jadi sweeper, mrs oon (mr huat wife) follow rapat dengan aku, follow br mr eng …dia suruh lajukan kayuhan,..dalam ati maybe dorang nyer fitness ok la…tanpa toleh belakang aku up skit speed dengan harapan dorang akan follow…agak lama skit aku toleh belakang..alamak! tinggal jauh gila! Hohoho so aku slow kan kayuhan..sampai kat simpang seraya aku arah yang geng depan ride dulu..sambil tu aku tunggu geng belakang sampai..klu x tunggu sure dorang ride sampai border mlysia-thai hehe bila dah smua masuk insertion yang betul aku sprint balik..potong 1 persatu dan lead the cycling sebab takut geng depan silap masuk lorong plak…so leader n sweeper in the same time really drain my energy rapidly ....terpaksa la, kalau silap masuk lorong sure sesat, jenuh nak rescue plak..

mr eng dengan fuji customnya, used all xtr groupset

ride in konvoi..yang belakang tu hilang mana tah

cikgu pau

Agak menghiburkan, pasal dorang termengah2 nak lepas satu2 route hehehe dan x confidence nak cross anak sungai tu walaupun aku suruh dorang redah ja, jangan brek..tapi ramai yang berenti tgk dulu..maybe x biasa..yang terus redah pun ramai sampai Buah Setul (panggilan untuk sorang geng depa ni) tergolek sebab off-trek lepas cross anak sungai tu…(aku record video aksi ni, ada dalam fb aku, nanti aku add kan dalam post ni) agak menghiburkan, aku dok keja gelak ja tgk aksi depa ni…walaubagaimanapun masing2 memang sporting, walaupun x sama bangsa ( group ni smua Chinese) tapi semangat 1 malaysia tetap ada hehe

regroup balik,kelihatan Buah Sentul sentiasa ceria

1 daripada 3 anak sungai yang terpaksa di redah ...redah ja la!!

just arrived

Selepas 1 jam lebih kami akhirnya sampai ke waterfall…kelihatan kepenatan yang x terkira di wajah masing2…hingga tanya soklan pun x berapa nak jawab..tu maknanya sangat penat la tu hehe aku paham sangat…smua selamat sampai…dan masing2 kelihatan enjoy dengan ride tadi dan terpesona dengan suasana di waterfall tu..kami menjamu selera dengan nasik lemak yang aku beli kat kedai pak ya tadi, aku tapau roti mr huat hehe masing-masing pakat2 rehat dan tinjau2 kawasan sekeliling, dan mandi-manda.

lepak2 melepaskan penat

enjoying the moment

mr huat n gengs

mr huat machine ..full with carbons part, use all xtr parts..damn expensive

Selepas refill water supply kami ride balik, masa ride balik seperti biasa lebih singkat. Semua selamat sampai…masing2 melahirkan meluahkan kegembiraan dengan trip kali ni, enjoy kata dorang…dan dorang akan datang lagi sini…aku x kisah, asal leh tambah kawan2 dan leh share minat yang sama...pagi kemarin mr huat call aku ajak p lagi weekend ni, tp kemungkinan clash dengan trip korbu aku, xpa..next time ada lagi mr huat…there re always time for fun ride!


Nice lovely view at 7.50 am





Tiada ulasan:

Catat Ulasan